1 בספט׳ 2018

פלפלים ממולאים

פלפלים ממולאים:
תלוי בגודל הסיר, אצלי בסיר של 4 ליטר נכנסים 6-7 פלפלים יפים.
6-7 פלפלים יפים (עדיף עם 4 "תחתים" כי הם יותר מתוקים) בכל הצבעים
1 ק"ג בשר טחון (אני משתמשת בחצי בקר חצי חזיר מוצלח שמוכרים פה בארץ בטח הייתי הולכת על חצי בקר חצי עוף)


למרק:
יש 2 אפשרויות:
אפשרות אחת לשים במים ירקות כמו מקלות סלרי, גזר, שומר, שאריות בצל, עלי דפנה, רגלי כוסברה ופטרוזיליה הכל הולך ולבשל עם תבלינים כמו מלח, פפריקה, כמון, כורכום, חויג', בהרט וכל מה שבא לכם...
אגב, אני הרבה פעמים מקפיאה שאריות של ירקות שאו שעומדים להתקלקל או שסתם יש לי הרבה מהם
או שלא משמשים אותי בבישול היומיומי כמו החלק בלי העלים של כוסברה ופטרוזיליה וכשאני צריכה לעשות ציר מרק אני שולפת את זה ומהם עושה ציר ירקות :))
אפשרות שנייה: להוסיף ציר ירקות או ציר מרק עוף משאריות מרקים שהקפאתם בדיוק למטרת תבשילים.
אני גם מקפיאה מי מרק בתבנית קוביות קרח וככה יש לי תיבוליות.
אז מתחילים: או שמבשלים ציר מרק או ששמים ציר מרק שהקפאנו או שגם וגם אבל לא להגזים עם הכמות!
שוטפים וחותכים מהפלפל את "הכובע" ושמים בצד ומוציאים וזורקים את הפנים.
מילוי: שוטפים כוס- כוס וחצי אורז ושמים בקערה, מוסיפים את הבשר הטחון, מגרדים פנימה בפומפיה בצל ואפשר גם עגבניה. מוסיפים פטרוזיליה או כוסברה קצוצה דק.
תיבול: מלח, כמון, כורכום, פפריקה, בהרט קיצר כל הבא ליד והסוד... קינמון!!! ואפשר להתפרע יוצא מאוד טעים.
מערבבים הכל ביד וממלאים את הפלפלים.
מתחילים להעמיד את הפלפלים ואחרי שמסיימים ביניהם אפשר להוסיף עוד שומר או מקלות סלרי...
אם נשאר בשר טחון עושים ממנו קציצות ושמים מעל הממולאים.
מביאים לרתיחה, מכסים ומבשלים על אש בינונית נמוכה שעה, שעה וחצי...
הכי טעים לדעתנו לאכול את זה או עם שמנת חמוצה או השוס החדש עם גבינת עיזים וגרנה פדאנה או פרמזן מגורד!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה