11 בספט׳ 2018

מאפינס/עוגת דבש תפוחים ולוטוס

במקרה שלי יצאה עוגת דבש תפוחים ולוטוס :)
מייד אכתוב למה וממה להזהר :)

קודם כל לא להבהל מכמות המרכיבים ומהתהליך כי זה באמת לא ביג דיל בסופו של דבר!
כזכור אני מכינה רק מתכונים פשוטים!
המתכון המקורי!
אתם יכולים לראות בלינק מה היה אמור להיות ומייד תראו מה יצא לי חחח


אז נתחיל מהמרכיבים:
16 רינגים בקוטר 6 ס”מ (לי כאמור היו רק רינגים רגילים או מה שזה לא יהיה)..
חומרים:
מאפינס
 2 ורבע כוסות (315 גרם) קמח
 1.5
כפית אבקת אפייה
 1.5
כפית סודה לשתיה
 1/4
כפית קינמון
 3
ביצים בגודל M או 2 בגודל L
 3/4
כוס (150 גרם) סוכר
 1/2
כוס דבש
 1/2
כוס סילאן
 1
כפית תמצית וניל
 3/4
כוס (180 מ”ל) שמן
 1
כוס תה מוכן (240 מ”ל) מ-3 שקיות תה
 2
כפות (100 גרם) ממרח לוטוס
למלית התפוחים
 3 תפוחים קלופים וחתוכים לקוביות קטנות
 25
גרם מרגרינה או חמאה (או 21.5 מל שמן רגיל)
 1
כפית מיץ לימון
 1
כפית סוכר או דבש
 1/2
כפית תמצית וניל
לקצפת
 1 מיכל (250 מ”ל) שמנת מתוקה חלבית/פרווה
 2
כפות (100 גרם) ממרח לוטוס
 2
כפות (40 גרם) פודינג אינסטנט וניל
אני התחלתי מלעשות את המאפינס אבל לצערי ה"רינגים" שלי ככל הנראה היו קטנים מדי כי המאפינס גלשו לכל עבר ונדבקו לקצוות התבנית. כיוון שהיה עוד המון מהמלית החלטתי את השנייה לעשות בתוך אינגליש קייק וזה היה רעיון ממש טוב. תכלס במקום להתעסק עם המאפינס שאמנם הם נראים מהמם אבל יחסוך לכם המון זמן ולכלוךלהכין את זה בתור 2 עוגות. אפשר לשפוך את המלית ל 2 תבניות אינגליש קייק חד פעמיות או לתבנית עגולה אחת בקוטר 24-26 תלוי בגובה שתרצו לעוגה. במידה ותחליטו על 2 עוגות במקום המאפינס ממליצה להכפיל את כמות המילוי ואת כמות הקצפת.ועכשיו להכנה:

מאפינס
  • מחממים תנור ל- 160 מעלות.
  • בקערה מערבבים את החומרים היבשים כלומר :קמח, אבקת אפיה, סודה לשתייה וקינמון.
  • בקערה נפרדת (מציעה לקחת קערה גדולה!) מקציפים ביצים וסוכר לקצף תפוח, מוסיפים דבש ,סילאן ווניל. מקציפים לאיחוד.
  • לתערובת המאוחדת הביצים מוסיפים שמן בזילוף איטי. מוסיפים את ממרח הלוטוס, החומרים היבשים והתה לסירוגין ומערבבים עד לאיחוד.
  • יוצקים לתבניות אישיות ואופים כ-20 דק’ (גם המאפינס לקחו לי יותר לכיוון ה 30-40 ד') עד שקיסם הננעץ במאפה יוצא עם פירורים לחים. מצננים.
  • אם החלטתם לעשות את זה כעוגות שווה לתת לזה לפחות 40 ד' בתנור ולהתחיל לבדוק כמה זה מוכן עם קיסם... מניסיוני לקח לפחות 40 ד' אפילו קצת יותר.
מלית התפוחים
  • ממיסים חמאה או מרגרינה (או השמן) ומוסיפים דבש/סוכר. מוסיפים את התפוחים, הלימון והווניל ומבשלים עד לריכוך.
  • מסננים מהנוזלים.
  • יוצרים שקע בכל עוגה וממלאים במלית התפוחים.
  • אם תלכו על עוגה עדיף להכין כמות כמעט כפולה אם התפוחים קטנים או מ 4-5 תפוחים 
קצפת
  • מקציפים שמנת, פודינג וממרח לוטוס לקרם יציב
  • מזלפים מעל כל מנה. מקשטים לפי הטעם.
  • כדאי להכין כמות כפולה  כי לי הכמות הספיקה רק לחצי
למעלה לא היו לי תפוחים יבשים אז שמתי מנגו יבש :)






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה