1 בספט׳ 2018

עוגיות לימונענע


 עוגיות לימונענע
מה שהכי תפס אותי בסיפור זה שאפשר לעשות הכל במעבד מזון החמוד שלי שאני ממש אוהבת ועלה במבצע 180 ש"ח שזה מענג בפני עצמו והוא לגמרי לא פראייר ועושה עבודה נהדרת טפו עליו!
לעניינינו!
 1 כוס עלי נענע
 קליפה מגוררת מלימון אחד
 כוס (200 גרם) סוכר
1/4 כפית מלח
200 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות
ביצה
1/2 1 כוסות (210 גרם) קמח תופח
1/2 כפית אבקת סודה לשתייה
100 גרם שוקולד לבן, קצוץ גס
 לקישוט: 1/2 כוס (100 גרם) סוכר 




אופן ההכנה
-        מחממים את התנור ל-180 מעלות. מרפדים שתי תבניות תנור בנייר אפייה.
-        שמים במעבד המזון את הנענע, קליפת הלימון, הסוכר והמלח, ומעבדים עד שהעלים והקליפה נטחנים ונטמעים בסוכר.
-        מוסיפים את החמאה ומעבדים למחית אחידה. מנקים עם לקקן את דפנות קערת המעבד, מוסיפים את הביצה ומעבדים עד שהיא נטמעת במחית.
-        מערבבים את הקמח עם אבקת הסודה, מוסיפים לקערה ומעבדים בכמה פולסים, רק עד שמתקבל בצק אחיד. מוסיפים את השוקולד ומערבלים בכמה פולסים, רק עד שהוא מתפזר בבצק באופן אחיד. מצננים את הבצק כ-10 דקות.
-        יוצרים מהבצק כדורים בקוטר של כ-4 ס"מ, מגלגלים בסוכר, משטחים מעט ומניחים בתבניות.
-        אופים בנפרד את שתי התבניות במשך כ-10 דקות, עד שעוגיות הלימונענע מזהיבות בשוליים, אבל מרכזן עדיין רך.
-        מעבירים את העוגיות לרשת לצינון מוחלט. שומרים בצנצנת אטומה

כמה דגשים:
1. כדי שייצא כזה צבע יפה וירוק כמו במתכון נראה לי צריך הרבה יותר מכוס נענע אחת, אני ניסיתי רק עם אחת.
2. אפשר לצמצם את הסוכר לחצי כוס בכייף (אני עושה את העוגיות כבר פעם שנייה ועם כוס שלמה זה קצת יותר מדי לטעמי, למרות ש 
M מאוד אהב).
3. השתמשתי בשוקולד מריר במקום הלבן ואותו טחנתי גם במעבד לפני שבכלל התחלתי עם המתכון. אפשר במקום לגלגל את העוגיות לפני האפייה בסוכר לגלגל בשאריות השוקולד ואז זה יוצא מין שוקולד צ'יפס..
4. כאשר אתם יוצרים את העיגולים, תעשו זאת בידיים רטובות, מאוד עוזר ואל תגזימו בגודל או בלמעוך כי גם ככה הם נוזלים ויוצרים עוגיה. אם תמעכו יותר מדי, ייצא גם מאוד טעים אבל, יצא הרבה יותר אורירי וקראנצ'י אבל פחות כמו עוגית שוקולד צ'יפ.
5. לקח לי כל הסיפור משהו כמו חצי שעה, ממש נחמד, אפשר גם עם ילדים.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה