1 בספט׳ 2018

פיצה איטלקית אמיתית

בצק פיצה איטלקי נהדר!
 600
מל מים פושרים חמימים
 20
גרם מלח
 6
כפיות שמן (השתמשתי בקנולה)
 25
גרם שמרים טריים (נו כאלו שצריך לשים במקרר...)
 2
כפות סוכר
 1
קג קמח (מס' 405 הקמח הקלאסי) החברה שלי אומרת שאם לעשות חצי קילו קמח 405 וחצי קמח מלא יוצא יותר קרנצ'י טרם ניסיתי..


הכנה
- מחלקים את המים לשתי כוסות, בכוס אחת מערבבים את השמרים והסוכר בתוך המים
   
בכוס השנייה מערבבים את השמן והמלח בתוך המים.
   
חברה שלי אמרה שלא עושה את זה אבל אני נתתי לשמרים 20 ד' לעמוד עד שהיו בועות על פני הכוס עם המים.- מנפים את הקמח (היא לא אמרה אבל נראה לי שכדאי זה יצא אוורירי יותר)
- לתוך הקמח שופכי את 2 כוסות המים עם התוכן (משםט מוזר)
- מערבבים טוב (אני ערבבתי עם כף ואז עם הידיים).- מכניסים את הקערה לתנור כבוי שהאור בו דולק לשעתיים להתפחה.

הכנת הפיצה:- מקמחים משטח והופכים את הקערה, מתחילים ללוש ככה שהבצק לא יהיה רטוב ויפסיק להדבר לאצבעות (זה צ'יק צ'אק כי הוא לא ממש רטוב)
- חותכים חתיכה להכנת הפיצה (הבצק שלי תפח לממדי ענק לכן הספיק ל 4 פיצות ענקיות ואפשר להכין אפילו יותר) חשוב לשים לב, הבצק יכול לעמוד עד יומיים במקרר ועד חודש בפריזר.
- מרדדים את החתיכה על משטח מקומח, מעבירים לתבנית שעליה נייר אפיה מרוסס בשמן זית.- מרססים את הבצק בשמן זית ומכניסים ל 10 ד' לתנור שחומם מראש ל 230 מעלות.- שמים את התוספות ומכניסים לעוד 5 ד'.בתיאבון!

רוטב שלי לפיצה:
אני הכנתי את הרוטב שאני מכינה תמיד אבל כמובן שכל אחד והרוטב שלו...
1.
מטגנים בצל עד להזהבה
2.
מוסיפים פלפלים אדומים קצוצים דק (לא חובה זה עושה קצת טעם של שקשוקה)
3.
מוסיפים עגבניות קצוצות גס בלי הקליפה (חולטים אותן אחרי שעשינו עליהן איקס על התחת)
4.
מוסיפים שום קצוץ (5 שיניים)
5.
מוסיפים פלפל חריץ חתוך גס
6.
מוסיפים רסק עגבניות אחד
7.
מוסיפים עלי בזיליקום
   
אם נראה שזה טיפה נשרף או שיש מעט נוזל אפשר להוסיף מים או יין אדום
8.
מתבלים לפי הטעם מלח פלפל פפריקה מה שיש במטבח אני משתוללת עם התבלינים
כמובן כל הזמן לערבב... כדאי לעשות כמות נאה כדי שיספיק לשאר הפיצות כי כמות הבצק יוצאת גדולה...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה