1 בספט׳ 2018

גולאש מתכון אהרוני/אמא שלי

 גולאש מתכון אהרוני/אמא שלי

הסתמכתי גם קצת על הכתבה: http://food.walla.co.il/item/2802785
1/2 ק"ג בקר אני לא יודעת אם מה שלקחתי טוב פשוט לקחתי חתיכה שנראתה לי (בכתבה ממליצים על צלי כתף מס' 5 או שריר מס' 8)
3 גזרים
1 כרישה
2 שורש כוסברה (או פטרוזיליה? השורש הלבן..)
3 מקלות סלרי חתוך ל 4
1 צ'ילי חריף
5-7 פטריות שמפיניון
20 גרם פטריות יער יבשות למרק
1 בצל
2 כפות קמח
2 עגבניות
1/2 ק"ג תפו"א
יין (לא חובה פשוט לי היו שאריות)
תבלינים (מה שיש במטבח כמון כורכום חוויאג' בהרט מה שבא ליד, הכי חשוב פפריקה לי דווקא לא היה אז שמתי תבלין לעוף)



קוצצים בצל ומטגנים עד הזהבה.
חותכים את הבקר לחתיכות יפות לא קטנות מדי ומטגנים עם הבצל, מוסיפים את התבלינים וממשיכים להקפיץ קצת.
שוטפים היטב ומבשלים את פטריות היער כחצי שעה בחצי ליטר אולי קצת יותר (עשיתי חצי סיר בינוני) כדי ליצור ציר.
חותכים את הפטריות הרגילות העגבניה והגזר קטן את שאר הירקות עבה כדי שאפשר יהיה להוציא אחר כך (אני פחות אוהבת שזה יישאר)
ומטגנים קצת בסיר שבו יהיה כל התבשיל.
מוסיפים את הבשר שהוקפץ בתבלינים.
שופכים פנימה את היין אם יש (לי היה ממש 70 מל אבל אולי עדיף היה בלי) מפזרים את הקמח ומערבבים, שופכים פנימה את ציר הפטריות
עם הפטריות ומערבבים הכל.
מביאים לרתיחה ואז שמים על אש הכי קטנה לשעה וחצי- שעתיים.
מוציאים את המיותרים (כרישה, שורשים, סלרי כל מה שלא בא שיגיע לצלחת)
מוסיפים תפו"א חתוכים לקוביות.
מבשלים עד שהם מוכנים
בתיאבון!

*פעם הבאה אני חושבת שאוסיף גם שעועית לבנה ואנסה לגרום לכל הסיפור הזה להיות יותר סמיך.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה